fbpx

פקפוק-עצמי לעומת אמון-עצמי

שתפו את הפוסט

אחת הדרכים הקלות ביותר למנוע מעצמנו לצמוח במשך חודשים אם לא שנים, היא שימוש ברחמים עצמיים! רגשות אלה של פקפוק בעצמנו, שלרוב סובבים סביב ההרגשה שאנחנו לא טובים מספיק, ראויים, חכמים, מושכים או בעלי יכולת, יכולים בקלות להטביע את נפש האדם אם לא מרסנים אותם. הדבר החשוב הוא לאסוף את עצמנו, לצאת מהמצב ולהתמקד במה שנמצא לפנינו.

רעל הפקפוק העצמי

שקיעה בפקפוק עצמי היא משהו שבני אדם עושים על בסיס יומי. מחשבה או הרגשה אחת של חוסר ערך עלולה להפוך לכדור שלג של שתי מחשבות, לאחר מכן שלוש, ומבלי שתרגישו, תמצאו את עצמכם מתפלשים בתהום של רחמים עצמיים. במקום להתייחס למחשבה הראשונה כנכונה, חשוב לסלק אותה כהזיה ולמקד את המחשבה במשהו משרת. פקפוק-עצמי הוא רעל המונע מאיתנו לעשות ולהשיג את הדברים שאנחנו רוצים. אחרי הכול, למה שתגישו בקשה לקידום בתפקיד או שתבקשו מגבר או מאישה לצאת איתכם אם אינכם מרגישים טובים או ראויים מספיק? פקפוק-עצמי הוא פגיעה ב'עצמי' שרבים מתמודדים עימה, ואם לא עושים דבר כדי לשים קץ למעגל הקסמים הזה, הוא עלול להביא לידי חיים שלמים של אומללות.

מתנת האמון-העצמי

אם אתם מוטרדים מחיים שלמים של פקפוק-עצמי, אמון-עצמי לא יתרחש בן לילה. אולם, זו מתנה שלא ניתן להעריך אותה כראוי! אם אי פעם מצאתם את עצמכם במצב מלחיץ או מאתגר, אך הקדשתם רגע להיזכר שאתם חכמים ומסוגלים לצאת ממנו – זה אמון-עצמי. זה להאמין בעצמך וביכולות שלך. אף שכל אחד מאיתנו נכשל ולכל אחד יש "ימים רעים", חשוב לשמור על בסיס יציב של אמון-עצמי. הוא בן לוויה אשר יישאר עימכם במסע שלכם ויעזור לכם כאשר אתם זקוקים לו ביותר! אמון-עצמי גם מביא לידי ביטחון עצמי משופר, לידי אמונה שאתה יכול לעשות כל דבר ולידי קיום מאושר יותר.

היתרונות בשינוי אופן החשיבה

שינוי אופן החשיבה הוא דרך נהדרת להשאיר את הפקפוק-העצמי במקום שאליו הוא שייך – מאחור. כמו בכל דבר אחר, אם אינכם מאמינים שיש צורך בשינוי, אתם נשארים במקום שבו אתם נמצאים – תקועים. וזו בהחלט לא הדרך הטובה ביותר לעבור את החיים!

שתפו את הפוסט

הירשמו לניוזלטר חינם!

פעם בחודש נחזק את שרירי המוח אצלכם במייל

קורסים עבורך

2 מקורות לפחד
בקורס זה תקבלו כלים פרקטים וקווי מחשבה מעשיים כיצד לא להילחם בפחד. לא תצטרכו ל..
צריכים לעשות משהו, עשו אותו כעת
דחיינות? ניתן לשלוט בה, למנוע ממנה לקחת פיקוד על חייכם ולהפוך אותה לנחלת העבר..
לומר כן לעצמנו
ב״כן״ יש כוח, חופש, גילוי עצמי, פתיחת דלתות, הזדמנויות חדשות, חוויות, למידה עצ..
אתם לא יכולים לעשות את שבוע הבא
כשחושבים יותר מדי קדימה אז המוח לא יכול לחשוב את הכאן והעכשיו. זו הדרך הבטוחה..
השינוי מתרחש כאשר לא נרגיש בנוח
לא צריך תמיד לצאת מאזורי נוחות גדולים והיסטרים מידי! גם הפעולות הקטנות שלנו ב..

פוסטים נוספים

מיני קורס במתנה

לקבלת הקורס במתנה, השאירו את הפרטים הבאים:

קבעו שיחת יעוץ ללא עלות

דילוג לתוכן