fbpx

הפרעות לעומת הסחות דעת

שתפו את הפוסט

האם הפרעה זהה להסחת דעת? בהחלט לא! אנחנו נוטים לאפשר להסחת דעת לקרות, וכשאנו לא שולטים בהסחת הדעת, אז היא הופכת להפרעה.

הסחת דעת (שיחה חיצונית וקלה לשליטה)

הסחות דעת מתרחשות משום שאנחנו מאפשרים להן להתרחש. זה נכון לגבי כל סוג של הסחת דעת – אם מדובר בהתכתבות עם חבר בזמן שצריך לעבוד, בשיחה עם עמיתים לעבודה במקום לסיים פרויקט, בצפייה בתוכנית טלוויזיה במקום להכין ארוחת ערב, בשיחת טלפון בזמן נהיגה, בהצצה בפייסבוק במקום לעשות משהו מועיל ומקדם… והרשימה ארוכה. אנחנו בוחרים לאפשר להסחת הדעת להשתלט עלינו ולמנוע מאיתנו לסיים את מה שהתחלנו, בלי קשר למידת החשיבות שלו. חשוב לבחור אילו הסחות דעת לאפשר בחיינו, ומתוך כך לשלוט בהן. בעוד שמותר לאפשר הסחות דעת מפעם לפעם, חשוב לבחור בקפידה את הסחות הדעת שלנו ולא לאפשר להן להשפיע עלינו לרעה. ככל שאנחנו מפעילים שליטה רבה יותר בכל הנוגע להסחות הדעת, כך נרגיש מאוזנים יותר ונשיג יותר! לחיות חיים מלאים הסחות דעת פירושו למצוא את עצמנו לא מאושרים, לא מסופקים ועם רשימת מטלות ארוכה מאוד.

הפרעה (שיחה פנימית וקשה יותר לשליטה)

בדומה להסחות דעת, הפרעות הן חלק מהחיים, ולרוב הן מעבר לשליטתנו. מחשבה מטרידה על משהו זו הפרעה, או כשיש לכם פגישה לא מתוכננת בעבודה באותו יום. חיית מחמד חדשה תפריע לשגרת היום שלכם, או שיהיה זה שיפוץ הבית לאחר אסון טבע או מכשיר שהפסיק לעבוד. וכך גם בעסקים: התנגדויות של לקוחות או איחור במשלוח או בקבלת מענה עשויים להיות הפרעות. הפרעות אחרות, כגון אבל בלתי פוסק על אובדן של אדם אהוב או התמכרות הרסנית לסמים, הופכות לרוב לכאלה שמזינות את עצמן ולא תורמות לדרך חשיבה בריאה. ייתכן שלא תוכלו לשלוט ברוב ההפרעות המתרחשות בחייכם, אך תוכלו להחליט האם לתת להן תוקף והאם לאפשר להן לפלוש לחייכם.

הסחת דעת שהופכת להפרעה

הפרעות מסוימות, כגון עייפות, הן למעשה הסחת דעת. ייתכן שהיינו יכולים להימנע מלהגיע למצב של עייפות, אך מכיוון שלא עשינו זאת כשהיה אפשר, היא הפכה להפרעה, כזו שכבר אינה בשליטתנו. כחלק מניהול החיים שלנו, ובהתחשב בכך שיש עלינו להגיע לתוצאות שמשרתות אותנו ביום יום, עלינו להיות מודעים לכך שיש לנו בחירה באשר למה שיסיח את דעתנו ושיש לנו יכולת להימנע מלהיכנס למצבים שיהפכו להפרעה. כדי לחיות ולפעול מתוך מודעות ואיזון ולחוות סיפוק יום-יומי, למדו לזהות את ההבדל בין הפרעות לבין הסחות דעת ולבחור מה נשאר ומה הולך!

שתפו את הפוסט

הירשמו לניוזלטר חינם!

פעם בחודש נחזק את שרירי המוח אצלכם במייל

קורסים עבורך

2 מקורות לפחד
בקורס זה תקבלו כלים פרקטים וקווי מחשבה מעשיים כיצד לא להילחם בפחד. לא תצטרכו ל..
צריכים לעשות משהו, עשו אותו כעת
דחיינות? ניתן לשלוט בה, למנוע ממנה לקחת פיקוד על חייכם ולהפוך אותה לנחלת העבר..
לומר כן לעצמנו
ב״כן״ יש כוח, חופש, גילוי עצמי, פתיחת דלתות, הזדמנויות חדשות, חוויות, למידה עצ..
אתם לא יכולים לעשות את שבוע הבא
כשחושבים יותר מדי קדימה אז המוח לא יכול לחשוב את הכאן והעכשיו. זו הדרך הבטוחה..
השינוי מתרחש כאשר לא נרגיש בנוח
לא צריך תמיד לצאת מאזורי נוחות גדולים והיסטרים מידי! גם הפעולות הקטנות שלנו ב..

פוסטים נוספים

מיני קורס במתנה

לקבלת הקורס במתנה, השאירו את הפרטים הבאים:

קבעו שיחת יעוץ ללא עלות

דילוג לתוכן