fbpx

הבהרה לעומת עימות

שתפו את הפוסט

הימנעות מעימות היא דבר שכיח. רבים עושים זאת על מנת להימנע משיחות שהם פשוט לא רוצים לקיים, כדי למנוע ויכוחים סוערים או כדי שלא ליצור מצבים מביכים ולא נעימים. אך להמנעות מעימות יש כמה חסרונות, כולל היכולת ליצור עוינות ולהכעיס את האנשים הקרובים אלינו ביותר וחוסר היכולת להמשיך הלאה בחיינו הנובע מכך.

להחזיק בכעס

התחמקות מעימות לרוב מביאה ל"החזקה" בכעס. כעס מצטבר מביא להשלכות רגשיות, פיזיות ומנטליות שליליות רבות, והופך אותנו לאנשים שלא נעים להיות בחברתם! אנחנו לא עושים לעצמנו טובה כאשר אנחנו מחזיק בכעס במקום לעבוד עליו. האמרה על הרגש נכונה למדי: "לכעוס זה כמו לשתות רעל ולצפות שהאדם האחר ימות." שחרור הכעס מאפשר לנו ליהנות משיחות פנימיות ומשלוות יותר, לזהות מחשבות כועסות כאשר הן מופיעות, ומתוך זה להיות מודעים ומאושרים יותר באופן כללי.

בירור הוא תמיד הדבר הנכון לעשותו

אף שעשוי להיות מביך "לברר" משהו עם אדם אחד או יותר, ללא קשר למהותו, זה עדיין בריא הרבה יותר מהחלופה של "לאכול את עצמנו". אחד היתרונות הרבים של בירור המצב או הגעה להבנה עם מישהו הוא, שהעניין שלגביו כעסנו מתגלה פעמים רבות כחוסר הבנה מוחלט. כשזה קורה, אנחנו לרוב מרגישים מטופשים על כך שכעסנו ואומרים לעצמנו שחבל שלא דיברנו עם אותו אדם או עם אותם אנשים לפני כן. אז למה לא לדלג על העוינות ולעבד את הדברים מוקדם יותר?

הצד האפל של העימות

כשאנחנו שומעים את המילה "עימות", אנחנו לא תמיד חושבים עליה באופן חיובי, מאחר שלפעמים היא מקושרת לאגרסיביות ולהאשמות. במקום לומר ש"נתעמת" עם מישהו על משהו, נאמר שאנחנו רוצים "לברר דברים". ניסוח כזה נושא קונוטציות חיוביות יותר ואין הוא מציב את האדם האחר בעמדת התגוננות באופן אוטומטי. מה שחשוב הוא לא מה שאנחנו אומרים, אלא איך אנחנו אומרים את זה, ולכן בחירה ב"בירור" היא פעולה המביאה יחסים מאושרים ובריאים יותר וראש שקט יותר.

שתפו את הפוסט

הירשמו לניוזלטר חינם!

פעם בחודש נחזק את שרירי המוח אצלכם במייל

קורסים עבורך

2 מקורות לפחד
בקורס זה תקבלו כלים פרקטים וקווי מחשבה מעשיים כיצד לא להילחם בפחד. לא תצטרכו ל..
צריכים לעשות משהו, עשו אותו כעת
דחיינות? ניתן לשלוט בה, למנוע ממנה לקחת פיקוד על חייכם ולהפוך אותה לנחלת העבר..
לומר כן לעצמנו
ב״כן״ יש כוח, חופש, גילוי עצמי, פתיחת דלתות, הזדמנויות חדשות, חוויות, למידה עצ..
אתם לא יכולים לעשות את שבוע הבא
כשחושבים יותר מדי קדימה אז המוח לא יכול לחשוב את הכאן והעכשיו. זו הדרך הבטוחה..
השינוי מתרחש כאשר לא נרגיש בנוח
לא צריך תמיד לצאת מאזורי נוחות גדולים והיסטרים מידי! גם הפעולות הקטנות שלנו ב..

פוסטים נוספים

מיני קורס במתנה

לקבלת הקורס במתנה, השאירו את הפרטים הבאים:

קבעו שיחת יעוץ ללא עלות

דילוג לתוכן